Et gennemtænkt læringsmiljø skaber pædagogisk overskud og mere tid til nærvær, leg og læring. Det frigiver tid, så der er mulighed for og ressourcer til fokusering og fordybelse i det pædagogiske og nære arbejde.

Vi ser pædagogisk indretning og det samlede læringsmiljø i daginstitutionen som en enorm ressource og vi ved, at det gemmer på et uendeligt potentiale. Derfor har vi specialiseret os og udviklet et koncept, som er et helhedsorienteret greb ind i institutionen med afsæt i den styrkede læreplan, hvor vi åbner op for alt det potentiale vi ser er tilgængeligt.

Vi udvikler alt gennem barnets perspektiv, og på den måde har vores indretning en indbygget pædagogisk hensigt, som tilgodeser det enkelte barn, dets naturlige legeformer, behov og potentiale. Vi ved, at hvert barn bærer noget unikt i sig, og hvis barnet ikke trives, så er det ikke barnet, men miljøet og tilgangen til barnet der må justeres og udvikles

RUM TIL MAGI ARBEJDER MED PÆDAGOGISK INDRETNING

KLIK IND OG SE UDVALG AF PROJEKTER

INDRETNING AF VUGGESTUE

Ved indretningen af vuggestuer kan vi, efter ønske, specialdesigne daginstitutionen så den henvender sig til børn i alderen 0-3 år. Børnene vil derfor opleve vuggestuen i deres fysiske og psykiske niveau, gennem det specialdesignede visuelle udtryk som legetøjet er kodet i. Dette vil give forbedrede læringsmiljøer i vuggestuen samt inspirere og motivere børnene til leg, læring og udfoldelse i hverdagen.

Vuggestuen er det første skridt på rejsen for vores små. Derfor er det afgørende for vuggestue indretning at skabe en tryg og stimulerende atmosfære. For indretning af vuggestue er det vigtigt at fokusere på at skabe et miljø, der er sikkert, hyggeligt og pædagogisk. Vi tilpasser farver, møbler og udstyr, så de fremmer kreativ leg og læring.

 Vi forstår vigtigheden af børns behov og udviklingsstadier. Vi tilbyder skræddersyede løsninger, der inkluderer børnevenlige møbler og indretningselementer, der passer perfekt til vuggestuer. Vores mål er at gøre vuggestuen til et sted, hvor børn føler sig trygge og glade, mens de udforsker verden omkring dem.

INDRETNING AF BØRNEHAVE

Vi anskuer pædagogik og indretning til at gå hånd i hånd, da en specialdesignet daginstitution styrker børns velvære og udfoldelse. Ved en indretning af børnehave er det muligt at specialdesigne læringsmiljøerne med udgangspunkt i børn i alderen 3-6 år. Denne indretning af institutionen vil ergonomisk henvende sig direkte til børn i den tiltænkte aldersgruppe, og børnene vil opleve inspiration fra det visuelle udtryk.

Børnehaven er en oase for leg, læring og venskab. En velfungerende børnehave kræver nøje planlagt indretning og læringsmiljø for at støtte børns sociale og pædagogiske udvikling. For indretning af børnehaver er det afgørende at skabe et miljø, hvor børn trives.

Vi tilpasser indretningen af børnehaven, så den imødekommer børnenes behov og nysgerrighed. Fra farverige og fantasifulde vægdekorationer til møbler, kulisser og legerum, skaber vi børnehaver, der inspirerer og opmuntrer til aktiv leg og udforskning.

Hvordan kan pædagogisk indretning gavne børn i daginsitutioner?

Pædagogisk indretning kan gavne børnene ved at skabe et positivt læringsmiljø, der støtter deres fysiske, sociale og emotionelle udvikling. Det kan gøres ved at indrette rummet på en måde, der fremmer leg, interaktion og kreativitet, og ved at tage hensyn til børnenes alder, færdigheder og interesser. For eksempel kan man indrette forskellige områder i institutionen til forskellige formål, såsom et legerum, et læsehjørne og et kreativt område. Disse rum i rum gør det muligt at opdele større fællesrum og give plads til både fordybelse og tilbagetrækning. Man kan anvende forskellige materialer og redskaber, der passer til børnenes alder og færdigheder. Pædagogisk indretning bidrager til at skabe en roligere og tryg atmosfære, der fremmer børnenes trivsel og velvære.