TALKS & WORKSHOPS

FOREDRAG / PERSONALEMØDE
Varighed 3 timer inkl. pause. Pris 20.000 kr. + moms.

Gennem et fagligt oplæg deler RUM TIL MAGI  mangeårig viden omkring pædagogisk indretning i teori og praksis. Med afsæt i et stort referencekatalog af fotos og cases fra tidligere projekter rundt om i hele Danmark. 

Vi giver gode råd og konkrete ideer til, hvorledes I som leder og pædagogisk personale, sammen med jeres børn i praksis, kan skabe et inspirerende lege- og læringsmiljø i jeres daginstitution. I oplægget er indlagt små refleksionspauser og øvelser, hvorigennem I vil se på jeres rum med nye øjne og dermed se nye muligheder.

WORKSHOP / PÆDAGOGISK DAG
Varighed 6 timer inkl. pauser. Pris 30.000 kr. + moms.
Dagen indeholder et fagligt oplæg, rumanalyse og designplan.

Workshopppen har sit afsæt i et fagligt oplæg og metoden RUMproces-fra ide til virkelighed, som er et procesredskab som RUM TIL MAGI anvender til at analysere daginstitutionens eksisterende fysiske rum og indretning, samt danne ramme for planlægning af nye lege- og læringsrum. Vi klæder jer på til at bruge RUMprocessen i praksis og sammen skaber vi en designplan for jeres daginstitution.

PÆDAGOGISK INDSIGT & ÆSTETISK FOKUS

”Det lyder helt vildt, men I hjalp os med at gøre vores drømme til virkelighed – og ja, faktisk overgik dem!

Med en stor pædagogisk indsigt, et scenografisk greb og et æstetisk fokus er tryllestaven svunget i Børnehuset. Vi har fået rum og rum i rummene, hvor det ord, der falder mange ind, er magi. Der er en detaljerigdom samtidig med, at alt fremstår som en helhed. Det er rum, som nærmest selv byder velkommen og signalerer: Kom ind, kom nærmere, kom og vær med!”

Anette Dalsgaard, Pædagogisk leder, Børnehuset Glentebo, Brøndby

PÆDAGOGISK INDSIGT & ÆSTETISK FOKUS

”Det lyder helt vildt, men I hjalp os med at gøre vores drømme til virkelighed – og ja, faktisk overgik dem!

Med en stor pædagogisk indsigt, et scenografisk greb og et æstetisk fokus er tryllestaven svunget i Børnehuset. Vi har fået rum og rum i rummene, hvor det ord, der falder mange ind, er magi. Der er en detaljerigdom samtidig med, at alt fremstår som en helhed. Det er rum, som nærmest selv byder velkommen og signalerer: Kom ind, kom nærmere, kom og vær med!”

Anette Dalsgaard, Pædagogisk leder, Børnehuset Glentebo, Brøndby

Hvad er pædagogisk indretning?

Pædagogisk indretning i en daginstitution refererer til den måde, hvorpå fysiske omgivelser, aktiviteter og lærematerialer er organiseret og planlagt for at understøtte børns læring, trivsel og udvikling. Det kan omfatte ting som layoutet af børnehaven, valg af legetøj og lærematerialer, og inddragelse af børnenes interesser og behov i planlægningen af aktiviteter og undervisning.

En god pædagogisk indretning i en daginstitution bør tage højde for de forskellige alderstrin og udviklingsbehov hos børnene, og skabe et miljø, der er stimulerende, engagerende og sikkert for dem. Det kan omfatte at skabe forskellige områder i børnehaven, fx et læsehjørne, et legerum og et kreativt område, og sørge for, at der er tilstrækkeligt med læring og legetøj tilgængeligt for børnene.