INDRETNING AF LÆRINGSMILJØ

RUM TIL MAGI lytter til jeres lærings-og uddannelsesmæssige vision. Gennem tæt dialog med leder, undervisere, studerende og elever, sammenholdt med vores faglige viden, skaber vi et gennemtænkt læringsmiljø, der faciliterer -21st Century Skills og fremmer den læring og de metoder, I ønsker der skal undervises i, og som sikrer de allerbedste vilkår for trivsel og læringsglæde. I indretningen arbejdes der meget bevidst med farver, form og lyds påvirkning.

INDRETNINGEN GIVER MULIGHEDER TIL LEG & LÆRING

”Nu har vi en sammenhængende institution, som alle nyder at være i. Vi får mange positive tilkendegivelser fra forældre, samarbejdspartnere og gæster i huset. Men bedst er børnenes glæde over de mange nye muligheder, som indretningen giver til leg og udvikling. Vi siger mange tak for et godt samarbejde.”

Vibeke Andersen Pædagogisk leder, Harevænget, Dragør.

INDRETNINGEN GIVER MULIGHEDER TIL LEG & LÆRING

”Nu har vi en sammenhængende institution, som alle nyder at være i. Vi får mange positive tilkendegivelser fra forældre, samarbejdspartnere og gæster i huset. Men bedst er børnenes glæde over de mange nye muligheder, som indretningen giver til leg og udvikling. Vi siger mange tak for et godt samarbejde.”

Vibeke Andersen Pædagogisk leder, Harevænget, Dragør.

Hvad er pædagogisk indretning?

Pædagogisk indretning i en daginstitution refererer til den måde, hvorpå fysiske omgivelser, aktiviteter og lærematerialer er organiseret og planlagt for at understøtte børns læring, trivsel og udvikling. Det kan omfatte ting som layoutet af børnehaven, valg af legetøj og lærematerialer, og inddragelse af børnenes interesser og behov i planlægningen af aktiviteter og undervisning.

En god pædagogisk indretning i en daginstitution bør tage højde for de forskellige alderstrin og udviklingsbehov hos børnene, og skabe et miljø, der er stimulerende, engagerende og sikkert for dem. Det kan omfatte at skabe forskellige områder i børnehaven, fx et læsehjørne, et legerum og et kreativt område, og sørge for, at der er tilstrækkeligt med læring og legetøj tilgængeligt for børnene.