MUNDI / VANLØSE

“Resultatet er blevet fantastisk! Huset er blevet en helhed, hvor farver og fantasifuld udsmykning binder hele institutionen sammen. Legemøblerne er smukke og inspirerende at se på og understøtter i høj grad børnenes leg og udvikling. Der er blevet set på mulighederne i vores nye hus, og hver en krog er blevet udnyttet, så børnene kan lege uforstyrret i små grupper i hele huset. Samarbejdet har været meget fleksiblet og der er blevet set nye løsninger, når uforudsete vilkår i et nybyggeri eller ændringer af ønsker så planer har måtte ændres. Alt i alt et fantastisk resultat på baggrund af et frugtbart samarbejde.”

Christian Nesgaard, Pædagogisk leder, Børnehuset Mundi, Vanløse

FANTASIHAVEN / SMØRUM

“Ved i nu hvad!!! Det ser helt fantastisk ud. Jeg glæder mig så meget til, at Smørums børn tager det unikke hus i brug. De pædagogiske læringsmiljøer, i har indrettet, er helt særlige, inspirerende, fyldt med sjæl og tydeligt kodet – det er så skønt.”

Susanne Bang Vandborg, Bygherrerådgiver og Partner hos D|K2.

AROS / JUNIOR STUDIO / ÅRHUS

“Jeg kan godt lide at gå på museum, når vi kan lave alt det her i værkstedet og snakke sjovt om kunst.” Andreas 7 år

CAMPUS NORDKRAFT - AALBORG UNIVERSITET

”Sammen har vi fået skabt et fantastisk visionært læringsmiljø, et pionerprojekt der vil give inspiration og skabe forandring ind i andre uddannelsessystemer. Projektet er tilført så meget nytænkning ind i sammenhængen mellem læringsmetoder, rum, interiør og materialer. At tænke det metodiske som en del af den fysisk design af interiør og indretningen giver noget helt særligt og løfter i den grad den læring der skal foregå.”

Anete Strand, Lektor&Phd/Leder af material Story lab AAU

KUNSTEN MODERN MUSEUM OF ART / ARTLAB

”Det er så sjovt her, jeg har både haft mormor med og far med og bedstefar bare fordi jeg elsker det.”

Andreas 5 år, besøgende Kunsten Museum of Modern Art

UTZON CENTRET / ARCHILAB

”Jeg håber af mit inderste hjerte, at dette lille hus kunne komme til at stå som et sted, hvor gode tanker mødes, og hvor elever fra arkitektskolen kommer til at søge hen, når de vil have samvær med hinanden og diskutere. Det bliver et virkeligt kraftcenter for arkitekturen og menneskelivet i fremtiden”

Jørn Utzon om Utzon Center, 2005

BØRNEHUSET / HAARBY

”Det er magisk! Alt er designet og skabt præcis til vores rum. Det er lige ind i vores ånd, hvem vi er, vores historie og det vi gerne vil med vores pædagogik.” 

Tanja Kjærskov, Souschef hos Børnehuset Haarby.

KUNSTINSTITUTIONEN BØRNEASYL / VALBY

“Vores værdigrundlag, vision og historie kombineret med den nye styrkede læreplan, kommer virkelig til udtryk i den specialdesignede smukke indretning og støtter vores pædagogiske arbejde rigtig godt. Vi føler os virkelig hørt, og vi har deltaget aktivt med idéer og ønsker under hele processen. Der er blevet taget sig af alt. Selv de små efterfølgende frustrationer, så vi kom glade og helt i mål.”

Karina Voigt Leth, Pædagogisk Leder, Kunstinstitution Valby Børneasyl, Valby.

KRUDTHUSET / GØRLEV

”Det er top professionelt udført, og det er som om jeg har fået nyt job, og meget heldigt, at mine gode kolleger følger med. Jeg mærker stoltheden over min faglighed og mit daglige pædagogisk arbejde, glæden og stoltheden vokser som en fest indeni, jeg får lyst at få mig noget nyt smukt tøj og få mit hår klippet”

Susanne Thorsell – Pædagog, Krudthuset, Gørlev

Gørlev

SOLSTRÅLEN / HATTING

”Jeg tror at jeg elsker det her sted!”

Aida, 4 år

ST. MAGLE BY-SKOLE / DRAGØR

”Vi har haft et forbilledligt samarbejde, ikke nok med at vi får den gode æstetiske og udviklende samtale om design og materialer, taktilt eller illustrativt. Vi får også et gedigent håndværksmæssigt arbejde, der udføres som aftalt og til tiden. På en god og nænsom måde bliver vi udfordret i vores udvikling og kan med det samme se effekten.” 

Asger Villemose Nielsen, Skoleleder, st. Magleby Dragør

BØRNENES HAVE / EGÅ

“At træde ind i vores fællesrum nu – højner i den grad min arbejdsglæde og stolthed, de små legezoner indbyder til fordybelse og læring. Det gør det nemt og oplagt at fordele os i mindre grupper. Før var der ofte kaos og uro i et stort fællesrum med ringe fordybelses muligheder. Det fantastiske univers sætter virkelig gang i fantasien, og jeg får bare lyst til at fordybe mig i leg med børnene” 

Sara Hasseriis, Pædagog, Børnenes have, Egå

BLÅBÆRHUSET / KØGE

“Det er jo helt magisk – jeg bliver faktisk lidt rørt, det går helt ind i knoglerne. Tænk at man kan få en helt ny institution på bare tre dage – det er jo fantastisk.” 

Susanne Christensen, Pædagog, Børnehuset Blåbærhuset, Køge

SIRIUS / HORSENS

”Fra start til slut er der blevet lytte efter vores drømme, for sammen med os at kvalificere dette i udmøntningen af vores herlige fællesrum. Der er taget hånd om processen hele vejen igennem og dette har været alfa og omega til at vi i dag er gået fra et kaotisk rum med støj, rod og larm til et harmonisk rum hvor alt i sin pragt peger på 9 små trygge læringsrum med plads til fordybelse og større indsigt for børnene i rollelege.  

Rebekka Ernstsen, Pædagog, Sirius, Horsens

Horsens Sirius

LOUISEGÅRDEN / FREDERIKSBERG

“Helt praktisk er støjniveauet faldet. Der er færre konflikter mellem børnene, fordi de ikke så let bliver forstyrret i deres lege. Hos de ansatte har det betydet, at vi har lettere ved at guide børnene i deres leg. Det frigiver så mange ressourcer, når børnene lettere fordyber sig. Ressourcer, der i sidste ende kommer børnene til gode.” 

Berit Bertelsen, Pædagog, Børnehuset Louisegården, Frederiksberg

Børnehuset Louisegården

UNGDOMSPENSIONEN KRONBORG / THISTED

“Det har været en fantastisk rejse, at stifte bekendtskab med det stærke team. En rejse som har budt på nye nuancer og en særlig inspiration til vores arbejde og virke med udsatte børn og unge. Deres arbejde med vores RUM har givet os fornyet energi og et visuelt pust som understøttelse til vores pædagogiske mind- og værdisæt. Tak for det.”

Rikke Toft, Familie- og Rådgivningschef, Thisted Kommune.

BØRNEHUSET GLENTEBO / BRØNDBY

”Det lyder helt vildt, men I hjalp os med at gøre vores drømme til virkelighed – og ja, faktisk overgik dem!

Med en stort pædagogisk indsigt, et scenografiske greb og et æstetisk fokus er tryllestaven svunget i Børnehuset. Vi har fået rum og rum i rummene, hvor det ord, der falder mange ind, er magi. Der er en detaljerigdom samtidig med, at alt fremstår som en helhed. Det er rum, som nærmest selv byder velkommen og signalerer: Kom ind, kom nærmere, kom og vær med!”

Anette Dalsgaard, Pædagogisk leder, Børnehuset Glentebo, Brøndby

BØRNESYMFONIEN / AARHUS

”Det er helt fantastisk. Vi glæder os så meget til at indtage de nye rum sammen med børnene!”

Annie Lyck Engholm, Leder.

 

HAREVÆNGET / DRAGØR

”Nu har vi en sammenhængende institution, som alle nyder at være i. Vi får mange positive tilkendegivelser fra forældre, samarbejdspartnere og gæster i huset. Men bedst er børnenes glæde over de mange nye muligheder, som indretningen giver til leg og udvikling. Vi siger mange tak for et godt samarbejde.”

Vibeke Andersen Pædagogisk leder, Harevænget, Dragør.

BØRNEHUSET / HØJMARKSVEJ

”Det har virkelig været et behageligt samarbejde med hurtige svar og tydelige aftaler, som blev overholdt. Vores nye læringsrum har skabt æstetisk ro og tydelighed for børn om, ”hvad man kan lege her?” Og børnene lærer – mens de leger – med legen som propel for læring. Tak for det – vi er virkelig glade for vores nye rum.”

Nana Nørgaard Skjærlund, Børnehusleder, Børnehuset Højmarksvej