KUNDEUDTALELSER SVANEN - BIRKERØD “Det har været så berigende og lærerigt - og en vigtig påmindelse om at en bygning aldrig kun er en bygning. Tak til RUM TIL MAGI for at tage mig med ind i jeres univers. Det er helt fantastisk tænkt, så godt for børnene og pædagogerne. Læringsmiljøet blev meget mere omfattende end jeg havde regnet med. Så smukt, æstetisk og velindrettet.” — Pædagogisk chefkonsulent, Rudersdal. Sisse Aagaard Bangstad Vis Projekt SØNDRE BØRNEHUS - HOLBÆK “I har virkelig gjort det godt og nu kan jeg lide min stue, det kunne jeg ikke før - jeg vil have det skal være lige sådan her” — Felix 5 år, Søndre Børnehus Holbæk Vis Projekt SOMMERBÆKS BØRNEHUS “Vi oplever, at flere og flere børn har brug for små rum, hvor de kan tage et hvil. Derfor er det fantastisk at Rum for Magi har skabt så mange huler og rum i rummet, med et inspirerende og fortryllende univers, for børn i alle aldre. Tak for et fantastisk samarbejde, børn og voksne er vilde med det.” — Maria Stauersbøl Lindholm. Pædagogisk leder, Sommerbæk Børnehus, Hørning Vis Projekt ØRKILDBORGEN - SVENDBORG “Jeg har sjældent set vores børn lege så rolig og fordybet, rummene fører simpelthen børnene ind i den gode leg” — Anne Grethe Windahl Hansen, Dagtilbudsleder Vis Projekt PÅ TOPPEN - ÅRHUS “Det er jo en helt ny og anden verden at træde ind i, en magisk forandring!” — Ulla Vibeke Lundorff, Pædagogiske Leder Århus Vis Projekt SKIBET - ÅRHUS “Det er ikke bare et nyt læringsmiljø vi har fået; det er et helhedsgreb ind i vores institution ud i mindste detalje, som har skabt ro og tydelighed. Det er gennemgribende i rum, legeredskaber, sproglig udvikling, pædagogik, praksis og lederskab, hvor alt går op i en højere enhed i en samlet synergi. Tak for en fantastisk proces, og et smukt og yderst velfungerende hus.” — Unna Marie Schneider Fugl. Pædagogisk Leder, Skibet, Århus. Vis Projekt “At det den nye indretning på alle måder skulle få så stor betydning havde ingen af os drømt om, et magisk overflødigshorn. Både forældre og pædagoger er blevet dybt inspireret, farver, indretnings – og pædagogiske principper er nået helt ud i egne hjem, vi kan næsten ikke fatte det og er så taknemmelig for vores nye institution og alt det der nu kan udfolde sig nu.” — Camilla Kvist, Pædagogisk leder i Børnehuset Himmelblå Arden. BØRNEHUSET HIMMELBLÅ Vis Projekt NÆRINGEN - ÅRHUS “Børn og medarbejdere kæmper om pladsen, for hvem der er mest begejstret for det nye læringsmiljø og mange gode pædagogiske drøftelser venter Børnehuset Næringen. Tusind tak for det flotte og inspirerende arbejde.” — Christian Valvik Thaarup, Dagtilbudsleder Børn og Unge Aarhus Vis Projekt BØRNEBIBLIOTEK - VEJLE “Wow, jeg er helt rørt! Hvor er det bare smukt og så professionel en proces og udførelse – jeg er SÅ glad!” — Laura Nyhus Kirk, Børnekulturkoordinator og udvikling – Vejle børnebibliotek Vis Projekt TROLDEHØJ - FREDERIKSHAVN “Jeg elsker at jeg nu kan have overblik og fornemmelse af børnene, samtidig med, at de nu kan fordybe sig i de skønne rum i rum med tydeligt kodet legezoner.” — Afdelingsleder Ulla Kirkelund Bæk Vis Projekt HUSET PÅ BAKKEN - ÅRHUS “Et helt fantastisk gennemført samarbejde. RUM TIL MAGI er med HELE vejen – alt er udført med kvalitet for læringsmiljøet og kvalitet for håndværket. Der er øje for de mindste detaljer, både i samarbejdsprocessen og i det nye læringsmiljø. Jeg kan varmt anbefale at I får skabt RUM TIL MAGI. ” — Dorthe Rahbek Pædagogisk Leder, Huset på Bakken Århus Vis Projekt SKOLE OG KULTURAFDELING - DRAGØR RÅDHUS “Vi har haft et forbilledligt samarbejde, ikke nok med at vi får den gode æstetiske og udviklende samtale om design og materialer, taktilt eller illustrativt. Vi får også et gedigent håndværksmæssigt arbejde, der udføres som aftalt og til tiden. På en god og nænsom måde bliver vi udfordret i vores udvikling og kan med det samme se effekten.” — Asger Villemose Nielsen, Skoleleder, st. Magleby Dragør Vis Projekt “Jeg håber af mit inderste hjerte, at dette lille hus kunne komme til at stå som et sted, hvor gode tanker mødes, og hvor elever fra arkitektskolen kommer til at søge hen, når de vil have samvær med hinanden og diskutere. Det bliver et virkeligt kraftcenter for arkitekturen og menneskelivet i fremtiden” — Jørn Utzon om Utzon Center, 2005 UTZON CENTERET - ARCHILAB Vis Projekt CAMPUS NORDKRAFT - AALBORG UNIVERSITET “Sammen har vi fået skabt et fantastisk visionært læringsmiljø, et pionerprojekt der vil give inspiration og skabe forandring ind i andre uddannelsessystemer. Projektet er tilført så meget nytænkning ind i sammenhængen mellem læringsmetoder, rum, interiør og materialer. At tænke det metodiske som en del af den fysisk design af interiør og indretningen giver noget helt særligt og løfter i den grad den læring der skal foregå.” — Anete Strand, Lektor&Phd/Leder af material Story lab AAU Vis Projekt AROS KUNSTMUSEUM - ÅRHUS “Jeg kan godt lide at gå på museum, når vi kan lave alt det her i værkstedet og snakke sjovt om kunst.” — Andreas 7 år Vis Projekt MUNDI - VANLØSE “Resultatet er blevet fantastisk! Huset er blevet en helhed, hvor farver og fantasifuld udsmykning binder hele institutionen sammen. Legemøblerne er smukke og inspirerende at se på og understøtter i høj grad børnenes leg og udvikling. Der er blevet set på mulighederne i vores nye hus, og hver en krog er blevet udnyttet, så børnene kan lege uforstyrret i små grupper i hele huset. Samarbejdet har været meget fleksiblet og der er blevet set nye løsninger, når uforudsete vilkår i et nybyggeri eller ændringer af ønsker så planer har måtte ændres. Alt i alt et fantastisk resultat på baggrund af et frugtbart samarbejde.” — Christian Nesgaard, Pædagogisk leder, Børnehuset Mundi, Vanløse Vis Projekt FANTASIHAVEN - SMØRUM “Ved i nu hvad!!! Det ser helt fantastisk ud. Jeg glæder mig så meget til, at Smørums børn tager det unikke hus i brug. De pædagogiske læringsmiljøer I har indrettet, er helt særlige, inspirerende, fyldt med sjæl og tydeligt kodet - det er så skønt.” — Susanne Bang Vandborg Bygherrerådgiver og Partner hos D|K2